O marce ELAC

Elac - w tej nazwie zawarta jest strategia!

Pierwotna nazwa firmy to: Electroacustic. Podstawową zasadą na której bazuje ELAC,  jest pomysłowość inżynierów, dzięki którym powstają  najwyższej jakości produkty. Takie podejście miało już od dnia założenia firmy, czyli od 1926 r., odróżniać firmę Elac od innych. Zasada ta obowiązuje do dnia dzisiejszego.


W procesie tworzenia systemów nagłaśniania, firma ELAC przyjęła konkretne zasady w jaki sposób konstruować i rozwijać głośniki, aby spełniały one rygorystyczne normy jakościowe ustalone przez firmę. Chodzi tu przede wszystkim - jak sugeruje nazwa firmy - o akustykę: realistyczny, autentyczny, dźwięk który nic nie dodaje i nic nie zabiera. Wszystko obraca się wokół jakości, trwałości oraz niezawodności. No i oczywiście wokół fascynacji. Efekt? Wyjątkowe głośniki stereo, surround, zaawansowane głośniki komputerowe oraz inne systemy o najwyższej technicznej i wizualnej jakości, generujące niepowtarzalny dźwięk.

Zasady

Szczególną cechą inżynierów firmy ELAC jest to, iż nigdy nie są oni w pełni usatysfakcjonowani ze stworzonych przez siebie głośników. Poprawią to co już istnieje i wymyślają nowe technologię które jeszcze nie zostały stworzone. Aby to osiągnąć, inżynierowie korzystają z bogatych, ponad 20 letnich doświadczeń w dziedzinie akustyki pomieszczenia. Stanowi to podstawę dla wysokiej jakości dźwięku oraz wspaniałej jakości głośników od modeli z klasy podstawowej aż do modeli najwyższych – high endowych. Ponadto, swój sukces fabryka w Kiel w głównej mierze zawdzięcza innowacyjności, jakości oraz strategii nieustannego rozwoju technologicznego w firmie, którego jedyny założeniem, jest osiągnięcie doskonałego dźwięku z najmniejszej możliwej obudowy.  Prowadzi to do stworzenia niewielkich, starannie wykonanych głośników w oparciu o pasję technologii inżynierów firmy Elac.

Wyprodukowano w Niemczech

Większość kolumn głośnikowych ELAC jest wytwarzana w Kiel. Podczas procesu produkcyjnego Elac wykorzystuje tylko dedykowane komponenty, z których wiele uzyskało patenty. Za każdym etapem procesu produkcyjnego kryje się strategia „zero błędów”, tak doskonale odnosząca się do tradycji urządzeń „Made in Germany”.

Przewodnią myślą działalności firmy ELAC jest satysfakcja użytkowników kolumn głośnikowych. Naturalnie, wiąże się to z odpowiednią certyfikacją produktów, między innymi zgodnie z normą ISO 9001:2000. Legendarna jakość ELAC to nie tylko najlepsze głośniki, to także sposób, w jakie są one sprzedawane oraz jak profesjonalna jest obsługa posprzedażowa.

Projektowanie i produkcja kolumn, w tej samej lokalizacji, pozwala na koordynowanie nawet najdrobniejszych detali podzespołów. Każdemu etapowi na linii montażowej: od specjalnego traktowania membran czy wytwarzania magnesów, poświęcana jest należyta uwaga. Przed każdym następnym etapem produkcji, rezultaty poprzedniego etapu, sprawdzane są przy wykorzystaniu specjalnych procedur pomiarowych.

Firma z landu Schleswig-Holstein zatrudnia około 50 osób w Kiel i dodatkowo 12 przedstawicieli handlowych w Niemczech. Ponadto, obecna jest w wielu innych krajach. Mniej więcej 40% produkcji firmy ELAC stanowi eksport. Oprócz „tradycyjnych” już dla firmy ELAC rynków w Chinach, Tajwanie czy Japonii, szybko rozwijającym się rynkiem eksportowym stała się Rosja gdzie jakość produktów z Kiel jest szczególnie ceniona.

Sprzedaż

W Niemczech produkty firmy ELAC dostępne są wyłącznie w sieci autoryzowanych dealerów. Wszyscy europejscy dystrybutorzy ratyfikują Unijne postanowienia dotyczące gwarancji oraz systemu uczciwego marketingu. ELAC jest reprezentowany przez szereg przedstawicielstw na całym świecie, które kierują się tą samą strategią sprzedaży.

HISTORIA

1926

1 września 1926 r zostaje założona w Kilonii firma Electroacustic GmbH. Działalność firmy skupia się na technologii echo sondy, badaniach sygnału oraz odsłuchu ścieżek powietrza i wody. Innowacyjna firma szybko otrzymuje zamówienia z całego świata. Podczas II wojny światowej, firma koncentruje się w większym stopniu na podwodnej inżynierii akustycznej dla zastosowań wojskowych. Koniec II wojny światowej oznacza koniec działalności  firmy ELAC w tej dziedzinie.

1945

Z 5000 pracowników firmy ELAC pozostaje  tylko 248. Do produkcji zostają przeniesione maszyny do szycia i części samochodowe, aby firma mogła się utrzymać na rynku. Innowacyjne myślenie oraz bezpośrednie sąsiedztwo uczelni,  wpływa na rozwój kreatywność firmy. Dużym krokiem na przód okazuje się produkt zbudowany przez ELAC dla firmy Siemens: odbiornik radiowy. Jego sukces zachęca właścicieli firmy  ELAC aby podążać ścieżką elektroniki użytkowej.

1948

Pierwsza zmieniarka płyt gramofonowych  PW 1, uruchomiona 14 grudnia 1948 roku, staje się przełomem dla firmy ELAC. PW 1 stworzyła fundament pod późniejszą dominacje ELAC na rynku w segmencie odtwarzaczy.

1949

W 1949 roku firma otrzymuje pozwolenie na wznowienie działalności w sektorze morskim. Równolegle prowadzona działalności w sektorze morskim i fono okazuje się sukcesem. W dziedzinie elektroniki użytkowej, ELAC wprowadza na rynek niemiecki takie znane marki jak Sony, Fischer i Nakamichi.

1978

W 1978 roku firma ELAC napotyka problemy finansowe i zostaje zmuszon a do ogłoszenia upadłości.Honeywell firma z USA odkupuje morski obszar działalności firmy ELAC.  Integral-Hydraulik z Düsseldorfu zostaje  inwestorem w działalności fonograficznej ELAC Ingenieurtechnik GmbH na zasadzie joint ventur

1981

Działania marketingowe dla produktów fonograficznych zostają podjęte w 1981 roku w nowo utworzonej firmie handlowe, która zajmuje się najwyższą klasą produktów hi-fi - John & Partner Vertriebsgesellschaft mbH, w Monachium. Inwestorami są John Wolfgang, Dorothee Thomanek oraz Kurt Kreibich. Pomimo stworzenia innowacyjnych produktów w dziedzinie gramofonów analogowych, firma ELAC wkrótce staje na skraju bankructwa - starania młodych przedsiębiorców w Monachium nie pomogły w ratowaniu sytuacji finansowej. Założyciele Thomanek, John, i Kreibich,  pokazują wiele odwagi, przedsiębiorczości, wizji oraz koncepcji strategicznych. W grudniu 1981 r. przy wsparciu banków i dotacji z różnych instytucji, ELAC kupuje części do elektroniki konsumenckiej. Następnie zostaje założona firma  ELAC Phonosysteme GmbH. Od tego momentu następuje podział pracy między John & Partner i firmą ELAC. ELAC koncentruje się na produkcji, podczas gdy firma John & Partner ponosi odpowiedzialność za marketing i sprzedaż.

1984

ELAC zostaje uznanym liderem w rozwoju i produkcji. W 1984 roku rozpoczyna się praca nad budową głośników. Młodzi przedsiębiorcy inwestują w AXIOM Elektroakustik z Taunus, specjalistyczną firmę zajmującą się tworzeniem głośników. Firma AXIOM staje się częścią ELAC.

1985

Rok później ELAC wchodzi do światowej elity producentów głośników dzięki rozwoju głośnika wysokotonowego 4 Pi.

1990

Siostrzana firma, ELAC Technische Software GmbH (ETS), zostaje założona w 1990 roku. Do jej zadań należą badania, obliczenia akustyki pomieszczenia, jak również tworzenie programów rozwoju symulacji i optymalizacji konfiguracji głośników.

1993

W 1993 roku ELAC  kupuje firmę w stanie upadłości, produkującą głośnik wysokotonowego JET, ARES. Status ELAC, wśród światowej elity, zostaje jeszcze bardziej wzmocniony po przez wdrożenie konstrukcji głośnika wysokotonowego JET.

1997

Od 1997 roku, ELAC produkuje wyłącznie obudowy  oraz innowacyjne systemy do głośników tj. głośniki wysokotonowe, głośniki niskotonowe, głośniki z średniego zakresu oraz sterowniki koncentryczne. Firma otrzymuje wiele nagród za innowacyjne produkty i zarządzanie przyjazne środowisku.

1998

W 1998 r. zostaje połączona firma, John & Partner Vertriebsgesellschaft mbH oraz ELAC Phonosysteme GmbH. Bogata w tradycje ELAC Electroacustic GmbH odrodza się po raz kolejny.

 

CZASY OBECNE

Do chwili obecnej ELAC zarządzana jest przez założycieli trzech rodzin. Od 1926 roku nazwę ELAC kojarzona jest z pionierskim duchem, bogactwem pomysłów i z jakością "Made in Germany".