ProAc to marka znana od lat, już we wczesnych latach 90 audiofile czytali z zaciekawieniem o zestawach z serii Response. Od zawsze design ProAc`a opierał się na klasycznych proporcjach i konserwatywnym meblarskim stylu. Na szczęście do dziś ta brytyjska marka nie zmieniła swojego podejścia do projektowania i wyglądu ich kolumn.

Mamy już 2012 rok i kolejny model Response trafił w sprawne ręce redaktorów magazynu Audiostereo. Jesteście ciekawi jak wypadł test dla głośników ProAc? Przygotowaliśmy dla Was kilka fragmentów, które być może zachęcą Was do przeczytania całego testu już na łamach magazynu Audiostereo. Na początek coś o wyglądzie:


„Nowością u ProAka jest szczegółowe rozwiązanie tej konstrukcji: cokół jest prosty jak deska, bardzo w ProAkowskim stylu, jednak z obudową łączą go dwa potężne metalowe profile. Jest to masywny metal, pod uderzeniem dający wrażenie przynajmniej lufy armatniej, trudno mi sobie wyobrazić solidniejszą podstawę. Jednocześnie dzięki lekkiemu cofnięciu podstawy za linię przedniej ścianki, D40R uzyskały wrażenie lekkości, którego tak mi brakowało we wcześniejszych konstrukcjach z tej serii.”

„Kolumny są wysokie. Podłogowe konstrukcje d’Appolito zwykle takie są. W odróżnieniu od wielu znanych kolumn tego producenta, D40R mają głośniki rozmieszczone symetrycznie: tego wymaga zasada d’Appolito. Jednostki średniotonowe to 16,5 cm konstrukcje pochodzące od Volta, z nowymi, podobno optymalizowanymi przez ProAc membranami z włókna węglowego.”


Kilka zdań na temat brzmienia:

„Podobieństwo wysokotonowców skłoniło mnie od początku do szukania podobieństw z moimi referencyjnymi zestawami. Czy zakres wysokotonowy D40R przypomina wysokie z ARM-ów? Odpowiem dialektycznie: i tak i nie. Treble ProAków są odpowiednio jedwabiste, dobrej jakości, lśnią srebrzyście i w ogóle. Jednocześnie w porównaniu z ARM jest ich nieco więcej, Avcon wydają się w tym zestawieniu nieco wycofane. Nie wiem, czy to głównie zasługa wysokich tonów, ale jednocześnie D40R mają wybitną stereofonię. Byłem pod głębokim wrażeniem tego, jak źródła pozorne otaczają te kolumny, sięgają szeroko i głęboko poza linię sceny. Scena stereo jest duża i bogato wypełniona, przewaga ProAków nad moimi domowymi zestawami byłą tu wyraźna.”

„Dotąd skupiałem się na skrajach pasma, to dlatego, że te aspekty prezentacji wybijały się na pierwszy plan i skupiły moją uwagę. Wysłuchałem dużo płyt symfonicznych i byłem naprawdę pod wrażeniem. Wrzuciłem na talerz płytę Allmann Brothers i też trudno mi się było oderwać.”

Ocena końcowa niech pozostanie dla Was tajemnicą, dopóki nie przeczytacie całej recenzji w magazynie Audiostereo. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z całym tekstem na stronie AudioStereo.pl