Gato Audio

Firma Gato Audio wprowadza do swojej oferty nowe wzmacniacze zintegrowane oraz przedwzmacniacz, będące nowymi wersjami urządzeń znanych z obecnego katalogu duńskiego producenta wysokiej klasy sprzętu audio. Są to modele DIA-250S NPM, DIA-400S NPM oraz PRD-3S NPM – wszystkie wyposażone w funkcje sieciowe.

Symbol NPM (Nework Player Module) przy nazwie każdego ze wzmacniaczy oznacza, że oferują one funkcjonalności sieciowe m.in. bezpośredni dostęp do serwisów muzycznych Tidal, Qobuz oraz Deezer. Dobór tych serwisów nie jest zresztą przypadkowy – są to jedne z niewielu serwisów, które oferują streaming muzyki w wysokiej jakości.

Kolejną funkcjonalnością nowych urządzeń jest także kompatybilność z technologiami UPnP i DLNA, dzięki czemu możemy na sprzęcie Gato Audio odtworzyć muzykę zgromadzoną np. na serwerze NAS czy komputerze. Dodatkowo nowe modele zintegrowane są z systemem Roon, dzięki czemu mogą służyć jako odbiornik muzyki wysyłanej z tego programu do odtwarzania, który zyskuje coraz większą popularność wśród audiofili.

Do zarządzania urządzeniami będzie przeznaczona dedykowana aplikacja przygotowana przez Gato.   

Moduł NPM stworzono na bazie otwartej platformy, dzięki czemu w przyszłości będzie możliwe dodawanie kolejnych funkcjonalności poprzez aktualizację oprogramowania

Jednocześnie firma nie zapomniała o posiadaczach obecnych wersji wspomnianych modeli czyli DIA-250S, DIA-400S czy PRD-3S – będą oni mogli wyposażyć swój sprzęt w nowy moduł NPM dodając im funkcje sieciowe.

Nowe modele oznaczone symbolem NPM nie zastępują w portfolio firmy obecnych – Gato Audio oferuje modele sieciowe (NPM) dodatkowo - dla klientów, którzy potrzebują takiej funkcjonalności. W związku z tym każdy ze wspomnianych urządzeń (DIA-250S, DIA-400S i PRD-3S) będzie występowało teraz w dwóch wersjach.

Nowe modele powinny wejść do sprzedaży w sierpniu/wrześniu bieżącego roku, wkrótce po tym będzie też możliwe wyposażenie obecnych modeli w nowe funkcjonalności. Ceny zarówno nowych urządzeń jak i samego modułu poznamy w chwili wprowadzenia ich na rynek.