O marce Koss

LATA 50-te

W 1953 roku John C. Koss założył Koss Corp.  firmę zajmującą się wynajmem telewizorów dla szpitali. W 1958 roku John Koss razem z Martinem Lange skonstruowali słuchawki 390 Phonograph, które zaprezentowali na wystawie Milwaukee Hi-Fi. Ich produkt okazał się hitem i Koss. Koss stał się pierwszym producentem słuchawek stereofonicznych przeznaczonych do prywatnego użytku.

LATA 60-te

W latach 60-tych, Koss Stereophonics wyznaczył nowe standardy w świecie muzyki. Wiele sław, wśród których znajdował się między innymi Mel Torme, chwaliło produkty Koss. Lata 60-te to w świecie muzyki rozrywkowej przede wszystkim Beatlesi. W 1966 roku zespół znajdował u szczytu sławy. Koss zareagował na to natychmiast, tworząc Koss Beatlephone ? słuchawki posiadające nauszniki z wymalowanymi wizerunkami gwiazd zespołu. W 1969 roku, za prezydentury Richarda Nixona, słuchawki Pro-4 były montowane na pokładzie Air Force One.

LATA 70-te

W 1970 roku siedziba firmy przeniosła się do fabryki, której lokalizacja nie zmieniła się do dzisiaj. W fabryce jedną z najważniejszych pozycji zajmuje testowanie urządzeń. Jest to wyraz wielkiego przywiązania do dbałości o jakość produkcji oraz dążenia do stworzenia urządzeń o najwyższej jakości. Równocześnie ze zwiększeniem produkcji ruszyła zakrojona na szeroką skalę kampania promocyjna. W 1972 roku Koss zaprezentował swoje pierwsze plakaty. Plakat przedstawiający uśmiechniętą buzię i podpis ?Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, czemu on się uśmiecha? był pierwszym billboardem, który pojawił się w Milwaukee. Akcja promocyjna objęła następnie między innymi Los Angeles, Chicago i Times Square w Nowym Jorku. Dodatkowo, Koss był jednym z pierwszych uczestników Consumer Electronics Show.

LATA 80-te

W 1983 roku firma Koss zatrudniała już 850 pracowników na całym świecie. W 1986 roku, Koss zaprezentował JCK/200 Kordless Infrared ? jedne z pierwszych na rynku słuchawki bezprzewodowe. JCK/200 pozwoliły cieszyć się dźwiękiem, bez irytującego zawijania się w kabel. W lipcu 1989 roku Koss wprowadziła sztandarową Lifetime Limited Warranty Policy ? dożywotnią gwarancję, dodatkowo podbudowującą zaufanie do marki.

LATA 90-te

W 1990 roku, dźwięk Stereophone osiągnął zupełnie nowy wymiar, dzięki wprowadzeniu na rynek słuchawek elektrostatycznych ESP/950. Rok 1991 przyniósł wiele zmian. Wtedy to bowiem John C. Koss przekazał obowiązki prezesa swojemu najstarszemu synowi, Michaelowi. Micheal J. Koss, jako prezydent i prezes Koss Corporation, poprowadził firmę przez lata 90-te, naznaczając je pasmem innowacjami i nowych projektów.

W 1993 roku Koss zaprezentował QZ/1000, specjalne słuchawki redukujące hałas. Dzięki nim, możliwa stała się redukcja bolesnych fal dźwiękowych o niskich częstotliwościach, występujących nagminnie w zatłoczonych metropoliach. W 1994 roku Koss otworzył swój nowy pawilon na festiwalu muzycznym Milwaukee nad jeziorem Michigan ? Summerfest. Summerfest jest największym na świecie letnim festiwalem muzycznym. W stoisku Kossa widzowie festiwalu mogą posłuchać brzmienia słuchawek oraz kupić je w promocyjnych cenach.