Szanowni Państwo, przed przystąpieniem do korzystania z urządzenia prosimy o dokładne zapoznanie się z procedurami instalacji oraz warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w instrukcji obsługi. W przypadku jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z serwisem. Serwis służy Państwu wszelką pomocą w zakresie realizacji uprawnień gwarancyjnych oraz porad technicznych i eksploatacyjnych. AUDIO KLAN Janusz Prządka spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie w imieniu producenta gwarantuje sprawne działanie wskazanego w gwarancji urządzenia, zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w instrukcji obsługi.
Gwarancja dotyczy urządzeń sprowadzonych na polski rynek przez AUDIO KLAN Janusz Prządka spółka komandytowa.
Gwarancja obowiązuje i jest stosowana na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Warunki gwarancji
- Niniejszą gwarancją objęte są usterki urządzenia spowodowane wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi.
- Warunkiem skorzystania z uprawnień wynikających z niniejszej gwarancji jest przedstawienie:
- czytelnie i poprawnie wypełnionej karty gwarancyjnej (o ile była wydana);
- dowodu zakupu sprzętu, z oznaczoną datą sprzedaży (faktura, paragon);
- reklamowanego urządzenia wraz ze wszystkimi akcesoriami (pilot, zasilacz itp.);
- opisu usterki.
-
Okres gwarancji wynosi, licząc od daty pierwszej sprzedaży przez Gwaranta, jego autoryzowanego dystrybutora lub partnera handlowego:
- dla wszystkich urządzeń z wyjątkiem słuchawek oraz asortymentu marek: Audio - Technica, Yamaha i Koss - 24 miesiące;
- dla wszystkich urządzeń marki Audio-Technica - 12 miesięcy;
- dla słuchawek, z wyjątkiem słuchawek marki Koss 12 miesięcy;
- dla słuchawek marki Koss - 6 miesięcy, przy czym na modele z serii PRO, SB, TD, UR, KEB, KSC, SP, BT – 12 miesięcy (sprawdź szczegóły: Warunki gwarancji Koss, Dożywotnia gwarancja Koss);
- dla asortymentu marki Yamaha - 24 miesiące; długość okresu gwarancyjnego może zostać przedłużona o dodatkowe 12 miesięcy, pod warunkiem dokonania procedury rejestracji sprzętu za pośrednictwem Internetu w terminie 4 tygodni od daty jego zakupu (sprawdź szczegóły: Regulamin przedłużenia gwarancji na produkty Yamaha, 3 lata gwarancji Yamaha);
- dla urządzeń Yamaha serii Aventage (modele: RX-A680, RX-A880, RX-A1080, RX-A2080, RX-A3080, BD-A1060) gwarancja może zostać wydłużona o dodatkowy rok; aby skorzystać z możliwości przedłużenia okresu gwarancyjnego należy urządzenie zarejestrować na stronie https://member.europe.yamaha.com/ w ciągu 6 miesięcy od dnia zakupu, szczegółowe warunki gwarancji znajdziesz na stronie https://europe.yamaha.com/en/support/warranty/;
- dla urządzenia Yamaha High End (modele: CX-A5100, CX-A5200, MX-A5000, MX-A5200, A-S3000, A-S2100, CD-S3000, CD-S2100, NS-5000, C-5000, M-5000, GT-5000) gwarancja może zostać wydłużona o kolejne 3 lata; aby skorzystać z możliwości przedłużenia okresu gwarancyjnego należy urządzenie zarejestrować na stronie https://member.europe.yamaha.com/ w ciągu 6 miesięcy od dnia zakupu, szczegółowe warunki gwarancji znajdziesz na stronie https://europe.yamaha.com/en/support/warranty/;
- W przypadku zaistnienia usterki podlegającej gwarancji, sprzęt powinien być przesłany do serwisu przesyłką kurierską na koszt Gwaranta, przy wykorzystaniu firmy kurierskiej wskazanej przez serwis lub dostarczony osobiście. Urządzenie powinno być zapakowane w oryginalne opakowanie fabryczne. W przypadku braku takiego opakowania, ryzyko uszkodzenia sprzętu w transporcie ponosi reklamujący. Serwis, po naprawie, odsyła urządzenie na koszt Gwaranta w tym samym opakowaniu, w jakim zostało ono dostarczone do serwisu.
- Usterki ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte w rozsądnym czasie, nie przekraczającym 30 dni od daty dostarczenia uszkodzonego sprzętu do serwisu. W przypadku zaistnienia konieczności sprowadzenia uszkodzonej części od producenta, okres naprawy wydłuża się o czas niezbędny do jej pozyskania, o czym Klient zostanie zawiadomiony.
- Wszelkie wadliwe urządzenia lub części, których wymiany dokonano w ramach gwarancji stają się własnością Gwaranta.
- Dokonanie naprawy gwarancyjnej oraz jej datę serwis poświadcza w karcie gwarancyjnej lub w zleceniu serwisowym.
- Gwarancją objęte są wyłącznie te uszkodzenia, których przyczyna tkwi w samym urządzeniu.
- Gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń powstałych w wyniku nieprawidłowej obsługi, instalacji, aktualizacji oprogramowania urządzenia;
- uszkodzeń powstałych wskutek wyjmowania, wkładania, przenoszenia oraz nieprawidłowego przechowywania urządzenia;
- uszkodzeń spowodowanych użytkowaniem sprzętu w warunkach niezgodnych z zalecanymi przez producenta;
- uszkodzeń powstałych podczas transportu urządzenia do serwisu, wynikających z niewłaściwego zabezpieczenia przesyłki przez Klienta;
- wykonania czynności wymienionych w instrukcji obsługi urządzenia oraz czynności należących do zwykłej obsługi eksploatacyjnej sprzętu (np. programowanie, konfiguracja, instalacja, czyszczenie itp.);
- uszkodzeń powstałych na skutek wykorzystania urządzenia w sposób niezgodny z przeznaczeniem;
- usterek powstałych na skutek działania czynników zewnętrznych takich jak: uszkodzenia mechaniczne, niewłaściwe zasilanie urządzenia, przepięcia sieci energetycznej, zwarcia, wyładowywania atmosferyczne, zalania, zawilgocenia, zanieczyszczenia, przeciążenia (dotyczy zwłaszcza głośników), wadliwe podłączenie urządzenia;
- elementów podlegających normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu (np. bezpieczniki, żarówki, lampy, lasery, baterie, akumulatory, paski napędowe);
- roszczeń z tytułu parametrów technicznych urządzenia, o ile są one zgodne z deklarowanymi przez producenta (dotyczy to również nieaktywnych pikseli w telewizorach plazmowych i LCD);
- wadliwego działania urządzenia spowodowanego konfliktem lub niezgodnością pomiędzy zainstalowanymi aplikacjami a środowiskiem pracy;
- przewodów, części obudowy, śladów powstałych wskutek eksploatacji, takich jak: zarysowania, zabrudzenia, wytarcia itp.;
- zainfekowania wirusem lub użytkowania produktu z oprogramowaniem innym niż dostarczone z produktem lub rekomendowane przez producenta.
- Gwarancja traci ważność:
- w przypadku stwierdzenia ingerencji w urządzenie osób nieuprawnionych;
- jeżeli dokonana została samodzielna modyfikacja oprogramowania;
- jeśli numer fabryczny urządzenia jest nieczytelny, został zmazany, zmieniony lub usunięty;
- w przypadku zgubienia karty gwarancyjnej (o ile była wydana);
- w przypadku niepełnego wypełnienia karty gwarancyjnej (brak pieczątki sprzedawcy, daty zakupu, numeru fabrycznego);
- jeżeli stwierdzona zostanie niezgodność pomiędzy danymi zawartymi w karcie gwarancyjnej i dokumentach zakupu, a danymi odczytanymi z reklamowanego urządzenia;
- w przypadku użytkowania urządzenia niezgodnie z instrukcją obsługi.
- Gwarant dołoży wszelkich starań, aby w trakcie wykonywania naprawy nie doszło do utraty danych lub ustawień konfiguracyjnych. Jednakże, ze względu na specyfikę urządzenia powyższe może nastąpić. W takiej sytuacji Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych ani ustawień konfiguracyjnych. Odpowiedzialności w tym zakresie nie ponosi Gwarant również w sytuacji, gdy do utraty danych lub ustawień konfiguracyjnych dojdzie na skutek uszkodzenia urządzenia.
- Jeśli roszczenie gwarancyjne jest nieuzasadnione, koszty przesyłki urządzenia do i z serwisu ponosi reklamujący.
- Z zastrzeżeniem ust. 15 i 16, klient ma prawo do wymiany sprzętu, jeżeli w okresie gwarancji:
- wystąpi uszkodzenie niemożliwe do usunięcia przez serwis;
- serwis dokona 3 napraw, a sprzęt nadal będzie niesprawny.
- Jeżeli wymiana sprzętu na taki sam model lub nowszy odpowiednik nie jest możliwa, reklamującemu przysługuje prawo do zwrotu zapłaconej ceny towaru.
- Gwarancja trwałości (zdolności towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania) nie może przewidywać warunków naprawy albo wymiany mniej korzystnych dla konsumenta niż określone poniżej:
- jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany,
- Gwarant może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub Gwarant może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Gwaranta. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Gwaranta, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
- przy ocenie nadmierności kosztów dla Gwaranta uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
- Gwarant dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Gwarant został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Gwarant,
- konsument udostępnia Gwarantowi towar podlegający naprawie lub wymianie. Gwarant odbiera od konsumenta towar na swój koszt – towar powinien być przesłany do serwisu przesyłką kurierską na koszt Gwaranta, przy wykorzystaniu firmy kurierskiej wskazanej przez serwis Gwaranta,
- konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Regulacje dotyczące konsumenta zawarte ust. 15 stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Zapisy powyższych warunków gwarancji nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień Klienta z tytułu rękojmi oraz z tytułu braku zgodności towaru z umową.
- Uprawnienia gwarancyjne ograniczają się do naprawy lub wymiany uszkodzonego produktu albo do zwrotu zapłaconej ceny.