O marce Hegel

Historia firmy Hegel zaczyna się w 1988 r. Bent Holter, student Politechniki w Trondheim (NTNU) zdecydował się na napisanie pracy dotyczącej oryginalnej konstrukcji wzmacniacza tranzystorowego, który rozwiązałby problemy klasycznych systemów. Wróg numer jeden – zniekształcenia harmoniczne. Holter nie mógł zaakceptować faktu, że kiedy dostarczamy do wzmacniacza prosty sygnał, otrzymujemy ten sygnał plus coś jeszcze – zniekształcenia generowane przez elektronikę. Eliminowanie zniekształceń zwykle wiązało się z pogorszeniem innych parametrów, w tym współczynnika tłumienia. Holter postanowił zerwać z klasycznym schematem i opracował projekt, który stał się podstawą tego, co dzisiaj nazywa się technologią SoundEngine. Po pracy Bent grał w rockowo-metalowej grupie zwanej Hegel Band. Kiedy zespół potrzebował wzmacniaczy na koncerty, Holter zasugerował, że zbuduje je sam. Jego pomysł przyjął realny kształt, ale potrzebna była duża ilość pieniędzy, aby udoskonalić technologię. Z pomocą przyszedł Telenor – jeden z największych graczy w branży telekomunikacyjnej.

Wczesne lata 90. ubiegłego wieku były okresem prosperity firmy. Najpierw wprowadziła opatentowane rozwiązanie dzisiaj znane jako SoundEngine, później opracowała przetwornik cyfrowo-analogowy (1994) i pierwszy odtwarzacz CD (1996). Przez kolejne osiem lat firma stale udoskonalała gamę produktową i z roku na rok generowała coraz większe zyski. Kiedy nadszedł kryzys finansowy, większość firm przyjęła strategię obronną, co oznaczało cięcie kosztów. Norweski producent grał inaczej. Zatrudnił nowych inżynierów do projektowania urządzeń. Jakiś czas później powstał całkowicie nowy przetwornik c/a.

Dzisiaj Hegel jest jedną z najbardziej znanych marek na rynku hi-fi, produkującą wzmacniacze zintegrowane, przedwzmacniacze, końcówki mocy, a także odtwarzacze płyt CD i jedne najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych przetworników c/a. Technologia SoundEngine była tylko początkiem. Dzisiaj w portfolio firmy Hegel jest sześć oryginalnych rozwiązań technicznych. Firma ma dealerów w 32 krajach, a jej produkty sprzedawane są na całym świecie. Nagrody i recenzje prasowe mówią same za siebie.